Till navigation Till innehåll
Generisk bild: Kalejdoskoplikt mönster i gult och rosa.Generisk bild: Kalejdoskoplikt mönster i gult och rosa.Generisk bild: Kalejdoskoplikt mönster i gult och rosa.

Snabbguide till onlinetjänsten

När du loggar in

De flesta av våra bidrag söker och redovisar du via vår onlinetjänst. Här får du en snabb orientering i vad som möter dig när du loggar in.

Om du använder onlinetjänsten för första gången måste du skapa ett konto innan du kan logga in. Om du redan har ett konto kan du logga in direkt genom formuläret som du hittar via knappen Ansök om bidraget på informationssidan om ditt bidrag.

Skapa ett konto i onlinetjänsten

Har du glömt ditt lösenord?

Sök bidrag

När du har loggat in i onlinetjänsten kommer du till Mina sidor där du kan ansöka om Kulturrådets bidrag. Ansökningsblanketterna hittar du under Ny ansökan. När du påbörjat en ansökan kan du spara blanketten och fortsätta vid ett senare tillfälle. Blanketten sparas under Mina ärenden där du även kan se alla handlingar som är knutna till dina ärenden.

De flesta blanketter är optimerade för webbläsaren Internet Explorer versionerna 9–11. De fungerar även bra med Firefox version 4 eller senare, med Safari version 5 eller senare eller med Chrome version 9 eller senare.

Beslutet kommer

Under avsnitt 3 När kan du ansöka? i informationen om bidraget ser du hur många veckor det vanligtvis tar för Kulturrådet att fatta beslut. Om du går in på ditt bidragsärende i onlinetjänsten hittar du en handling som heter Till möte där ett datum står inom parentes. Beslutet är planerat att fattas samma vecka som det datumet.

När beslutet är fattat skickar vi det via e-post till den som står som kontaktperson i ansökan. Beslutet läggs också automatiskt in i ditt ärende i onlinetjänsten. Genom beslutet får du veta om din ansökan blivit beviljad eller fått avslag. Beslutet kan inte överklagas.

Redovisa bidrag

Under Mina ärenden hittar du blanketten för att redovisa beviljade bidrag. Sista datum för att redovisa står i beslutet och publiceras även i ditt ärende när beslutet är fattat.

När ärendet är märkt med ett utropstecken betyder det att det finns en ny blankett tillgänglig, till exempel redovisningsblanketten. Klicka på ärendenumret följt av Redovisning: Ny blankett, för att öppna blanketten. När du påbörjat en redovisning kan du spara blanketten och fortsätta vid ett senare tillfälle.

Kontrollera dina kontaktuppgifter

Det är viktigt att dina kontaktuppgifter är korrekta. Kontrollera gärna under Mina kontaktuppgifter.

Behöver du hjälp?

Har du frågor om onlinetjänsten eller behöver teknisk support kan du kontakta vår bidragssupport.
Telefon: 08 519 264 01
E-post: support@kulturradet.se

Från ansökan till beslut

Här kan du läsa mer om hur det går till att ansöka om bidrag och vad som händer när du skickat in din ansökan till oss.

Från ansökan till beslut